Kan ik mijn gekochte design producten retourneren?

U heeft een product gekocht op een van de webshops van Eyoba.com. Helaas is er iets mis met uw bestelling, dit kan zijn schade bij levering, een verkeerde levering of u bent niet tevreden over het product. Eyoba is net zoals elke andere winkel verplicht om binnen 14 dagen producten retour te nemen indien onbeschadigd. Voor verdere voorwaarden verwijzen wij u graag naar: ‘’Voorwaarden voor retourzendingen’’. Let op! Indien defect of beschadigd, gelieve het probleem z.s.m. na ontvangst te melden.

Wanneer u een klacht heeft of een product retour wenst te sturen ontvangt u binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging van uw klacht. Indien u een product wenst te retourneren kunt u dit doen via ons retourformulier. In dit retourformulier wordt gevraagd om een uitgebreide beschrijving van de reden van retour en een aantal duidelijke foto’s m.b.t. de eventuele klacht. Let op! Een reden is niet verplicht, maar gebruiken wij wel als evaluatie.  Gelieve dit formulier te zenden aan retour@eyoba.com. Verdere informatie vindt u in het retourformulier.

Download hier het retourformulier.

Om uw retour correct en snel te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven stappen volgt. Vul onderstaand formulier in en u ontvangt binnen één werkdag een e-mail met hierin de instructies voor het retour zenden van de artikelen, of neem contact op met de klantenservice.

Voorwaarden retourzendingen 

Aan retourzendingen zijn enkele algemene voorwaarden verbonden. Hieronder staat kort beschreven welke voorwaarden Eyoba hanteert bij een retourzending.

Hoe te retourneren:
Het product moet ongeschonden danwel in een zo oorspronkelijk mogelijke staat zijn. Het product kunt u het beste indien mogelijk in een ongeschonden en originele verpakking retourneren. Wees dus voorzichtig met het uitpakken van uw bestelling, zodat u de originele verpakking kunt hergebruiken. U kunt uw retourzending versturen naar:

Eyoba.com Furniture Brands
Mollevite 15
6931 KE, Westervoort

Indien uw bestelling beschadigd is of niet compleet neem dan altijd contact op met een service medewerkers van onze kantenservice. Wij zullen samen met u het probleem bespreken en u helpen het probleem op te lossen.

Tot wanneer retourneren:
Het recht op retour vervalt binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Met de volgende voorwaarden moet u dan echter wel rekening houden:

> Op maat gemaakte producten (zoals speciale bekleding, banken) en bezichtigde producten in de showroom kunnen niet geretourneerd worden, deze vorm van retourneren geldt alleen voor verkoop op afstand. 
> Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer het product onbeschadigd of in ieder geval in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeerd. Bij gebruikssporen of beschadigingen behoudt Eyoba zich het recht de retour te weigeren. 

Verwerking retourzending: 
Stuur ons altijd een track en trace code van uw retourzending. Wanneer wij deze retourzending ontvangen wordt deze in behandeling genomen. Binnen de wettelijke retourneringstermijn van 30 dagen wordt u geld teruggestort. Indien u een nieuw product wilt ontvangen zullen wij dit samen met u afstemmen.

Kosten retourzending: 
Wanneer een product aantoonbaar beschadigd is bij levering buiten toedoen van uzelf zijn de kosten voor rekening van Eyoba. Ook bij producten die omgeruild dienen te worden in het geval van bijvoorbeeld een verkeerde levering zijn de retourkosten voor Eyoba. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor u als consument conform onze en de webshop keurmerk algemene voorwaarden. Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de retour te weigeren of de schade in rekening te brengen. 

Onafhankelijke geschillencommissie 

Eyoba is aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk die beschikt over een samenwerking met een onafhankelijke geschillencommissie. U wordt middels ConsuWijzer.nl door de Stichting Webshop Keurmerk en haar onafhankelijke geschillencommissie bijgestaan wanneer u het gevoel heeft niet rechtvaardig geholpen te zijn. Uiteraard streven wij ernaar elke gebeurtenis zo goed mogelijk op te lossen en bieden wij u ook de mogelijkheid hier contact mee op te nemen.